2012. április 13., péntek

Az Ördög legnagyobb hazugsága...

Eljutottunk Budapest Főváros Kormányhivatalához, amely a munkáltatói jogokat gyakorolja Budapest Főváros Kormányhivatalának Földhivatala vezetője Borsay Tamás felett, Borsay Tamás pedig dr. Takács Eszter esetében gyakorolta a munkáltatói jogokat akkor, - "lánc, lánc, eszterlánc..." - amikor az utóbbi a semmis okiratokat értékelte, és másodfokú földhivatali határozatában megállapította, hogy a semmis okiratok bejegyzésre alkalmasak, azaz hamis közokiratot szerkesztett.

Borsay Tamás főnöke nem más mint dr. Pesti Imre kormánymegbízott. A Somlói út 25. alatti ingatlanpanama károsultjai megkeresték a kormánymegbízottat is. Kérték vizsgálja ki, hogy mi folyik a Földhivataloknál.

Hogyan lehetséges, hogy a semmis alapító okirat és telekmegosztási megállapodás alapján, jogosulatlan kérelmére bejegyezte a telekmegosztást a Földhivatal?

Hogyan lehetséges, hogy miután a Fővárosi Főügyészség feltárta a súlyos törvénysértéseket, melyeket 31544/5/2009 sz. határozatában a Földhivatal is elismert, senkit nem vontak felelősségre, senki ellen nem indított a hivatalvezető fegyelmi vagy büntető eljárást, annak ellenére, hogy az hivatali kötelessége lett volna?

Szűkszavú válaszában a Kormányhivatal vezetőjének nevében eljáró Haszonicsné dr. Ádám Mária kifejtette:

"(...) a Közalkalmazotti törvényben foglalt valamennyi határidő eltelt, így nincs törvényes lehetőségem fegyelmi eljárás kezdeményzésére. Ugyanakkor a rendelkezésemre bocsátott dokumentumok alapján szükségsnek tartottam, hogy a tárgyi ingatlannal összefüggő perek vitelére új jogtanácsos kerüljön kijelölésre. Fentiek okán intézkedtem a Jogi Perképviseleti Főosztály vezetőjének útján a perek átszignálásáról... Tájékoztatom továbbá, hogy dr. Takács Eszter  2011. március 2. napjától a Kormányhivatal Jogi Perképviseleti Főosztályán dolgozik,  földhivatali eljárások intézésében már nem vesz részt."  

Hát, ennyi!

Gratulálunk ehhez a frappáns és hatékony intézkedéshez!  Röviden és tömören: dr. Takács Eszter "felbukott", és most már a felügyeleti szervnél fejti ki áldatlan tevékenységét.

A hatósági válaszban (félre ne értsék: döntés nem volt!) véletlenül sem esett szó arról, hogy mi az a tényállás, melyet a kormánymegbízott úr feltárt, kit és miben kellett volna elmarasztalnia, végülis mi az oka annak, hogy az ügyet más jogászra szignálta át. Valami van, valami történt, ami miatt indokolt az átszignálás, de semmi konkrétum, semmi szankció, semmi feljelentés, csupán "átszignálás".

Ilyen jellegű közigazgatási szankciót, mint átszignálás a 2004. évi CXL. tv.(Ket.) nem is ismer. Ez valami fajta hivatalvezetői kegy, lássa a szegény paraszt, hogy tettek valamit az érdekében. Valójában azonban nem történt semmi, mert hogy továbbra is dr. Takács Eszter által szerkesztett peres anyagokat, ettől kezdve egy másik kolléga fogja felolvasni a bíróságon, és más ügyben, más ügyfél szenvedi majd el Takács Eszter tevékenységének kárát.

Ez az intézkedés a nagy semmmi kategóriájába tartozik, sőt...

Maga az intézkedés ugyanakkor teljesen jogsértő, mert a Kormányhivatalnak a tényállást fel kellett volna tárnia, és azt a panaszos tudomására hoznia alakisággal rendelkező, jogorvoslattal támadható döntés formájában.

Megjegyzem, az sem igaz, hogy minden határidő letelt volna, és ezért nem lehetne senkit sem felelősségre vonni.

A dr. Takács Eszter és társai által elkövetett törvénysértések olyan súlyosak, melyeket nemcsak fegyelmi eljárásnak, hanem büntető feljelentésnek is követnie kellett volna a Földhivatal vezetője részéről. Ennek mellőzése önmagában is bűncselekményi kategória, bűnpártolás minimum.
(nb. Takács Eszter mellékbüntetése pedig az kellene, hogy legyen, a földhivatali kataszterben, hogy dr. Takács Eszter neve örökidőkre drtakácseszterként szerepeljen, bár ez számára biztosan nem jelentene közel sem olyan megaláztatást, mint Nemecsek Ernőnek, mert Ő egy gerinces karakter volt).

Borsay Tamás a Fővárosi Földhivatal vezetője volt az, aki az ügyészi óvást elbírálta 2009. 10. 15-én kelt 31544/5/2009 számú határozatával, melyben a legsúlyosabb törvénysértéseket elismerte, tehát legkésőbb 2009. 10. 15-én értesült a jogsértésekről. Borsay azonban a fegyelmi eljárás megindítása és a büntetőeljárás kezdeményezése helyett az ügy eltusolására törekedett álláspontunk szerint. Fegyelmi jogkörével sem élt, és ezzel súlyos hivatali mulasztást követett el. Panaszosaink újabb beadványban kérték a Kormányhivatalt a Borsay elleni fegyelmi eljárás lefolytatására, azonban válasz helyett a Kormánymegbízott kabinetfőnöke, a  valamennyi párt számára "nélkülözhetetlen" közigazgatási üdvöske Rikker Emília hívta fel őket telefonon,  és közölte "nem lesz válasz, ne is várjanak. Borsay ügy pedig nincsen, mint ahogyan bűncselekmény sincsen, majd meglátják a rendőrségi nyomozás végén". A földhivatali ügyintéző is ember, ő is tévedhet, "nem nagy ügy", ha véletlenül néhány dolgot tévesen ír bele a határozatába (nb, hamis közokiratot szerkeszt ), majd kijavítja a többszintű jogorvoslati rendszer.

Rikker Emília egyébként régi motoros a közigazgatásban, látott ő ennél már sokkal kacifántosabb ügyeket is, mit kell kiakadni egy kis 150 milliós csaláson, közokirat hamisításon, hivatali visszaélésen? Fő a "rugalmasság", nem kell annyit aggályoskodni. Ezért nélkülözhetetlen ő kormányváltáson túl és ide. Csepi Lajos jobbkeze megfelel az új polgári kormánynak is, láthatólag a "szakértelem" a legfontosabb. De mihez is ért Rikker pontosan?

Mi lenne az a hatalmas tudás, melyet a szocialista kormány után a polgárinak mondott kormány is nélkülözhetetlennek tartott, mind a Borsay, dr. Takács, Rikkert ismét bizalmi pozícióba emelve? Miért akarja a Kormányhivatal szőnyeg alá seperni a földhivatali disznóságokat, melyek miatt egyikünk tulajdona sincs biztonságban, a leginkább maffia módszerekre emlékeztető földhivatali ügyintézés miatt?


Ki a fene az a Borsay Tamás és dr. Takács Eszter, hogy a volt és a jelen közigazgatási apparátusból egyesek elvtelenül védik őket, a nyilvánvaló és közokiratban megállapított törvénysértéseik ellenére élvezik a Kormányhivatal és annak vezetője, Pesti Imre bizalmát?


Milyen ingatlan-nyilvántartás az, ahol semmis okiratokkal lehet tulajdonjogot bejegyezni, és ilyen bejegyzéseket fenntartani?


Milyen ország, milyen demokrácia és jogállam az, ahol mindez büntetlenül megtörténhet, és ahol a jogrendszer többszintű eljárásban sem képes törvényes és igazságos eredményt szülni. Ahol mindegyik hatóság és mindegyik bíróság egy másikra mutogat, ahelyett, hogy kimondaná: semmis okiratokra nem lehet jogot alapítani! Az egész eljárás olyan, mint az "itt a piros hol a piros" játék, (ahol a piros golyócskát az ügyfélképesség fogalma helyettesíti, a gyufás dobozka pedig a lakás, amit a földhivatali ügyintéző úgy mozgat, ahogy akar) azzal a különbséggel, hogy annak közigazgatási változatát nem büntetik, annak ellenére, hogy sokkal ártalmasabb a társadalomra, mint az utcai csaló.


Keresem, hol a törésvonal a polgárinak mondott kormányzás és a régi posztkommunista rendszer kormányzása között, de egyre bizonytalanabb vagyok, mint ahogyan elbizonytalanodott több millió honfitársunk is.

Változást vártunk.

Törvényességet és jogállamot, ahol nem lövik ki gumilövedékkel békés tüntetők szemét.  Kaptunk új Alaptörvényt, látványosan felforgatják a közigazgatást, átalakítják a bírósági rendszert, új szelek fújnak: mondják. Ugyanakkor a kormányzó polgári demokratáknak, és a KDNP(!)-nek sem (és ez az igazán megdöbbentő!) okozott a legcsekélyebb etikai aggályt, hogy a szemkilövető Gergényi üzlettársát tegyék meg belügyminiszternek.

Ezután azon sem lehet csodálkozni, hogy Rikker Emília állja a sarat és biztosítja a kontinuitást múlt és jelen között.

Csepi Lajos egykori jobbkeze biztosan tudna arról is mesélni, hová lett a privatizált állami vagyon. Lehet, hogy ezért tartják?

És akkor mondja valaki, hogy nem az Ördög legnagyobb hazugsága saját létezésének tagadása...

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szerintem az ingatlanmaffia mélyen benne van mind a közigazgatásban, azaz földhivatalok, mind az igazságszolgáltatásban, azaz bíróságok, és leginkább a törvényhozó hatalomnál, azaz a politikai pártoknál, pl. a "Belvárosi ingatlanpanama". Az oligarhák a politika, a közigazgatás, és a végrehajtó hatalom sötét finanszírozói! És semmi kilátás a Fidesz által sokat hangoztatott változásra, "Belvárosi ingatlanpanama" köti le a Fidesz sorait is...